Logo Urzędu Gminy w Pszczewie
Powróć do: Ochrona środowiska

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa dotyczy drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:

80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Wymagane dokumenty:

  1. Druk zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa
  2. Klauzula RODO
  3. Mapka /rysunek określająca usytuowanie drzew  na nieruchomości
  4. Zgoda ewentualnych współwłaścicieli nieruchomości na usunięcie drzewa.
  5. Wniosek o wydanie zaświadczenia


Dodatkowych informacji udziela podinspektor Magdalena Adamska tel. 95 7492317 e-mail: srodowisko@pszczew.pl